2014. december 24., szerda

What I've learned by the age of 25

Tegnap töltöttem be a 25-ik életévemet. Ez volt az első olyan szülinapom hosszú idő óta, amikor már egyáltalán nem azzal kellett törődnöm, hogy tanuljak-e vagy sem a január elejei vizsgára.
Mint azt tudjátok július elején sikeresen lediplomáztam.

Hadd osszak meg Veletek pár dolgot, amit 25 éves koromra "megtanultam".

1. Hálás vagyok a szüleimnek
Sokáig nem tudtam, mennyire hálásnak kell nekik lennem. Nem tudtam, mennyire szerencsés vagyok, hogy ők a szüleim. Mindent megadtak nekem, amit csak lehetett. Sőt talán többet is. Az egyik legjobb gimibe jártam a városban. Utána bekerültem egy jó főiskolára, ahol több időt töltöttem el, mint kellett volna, de soha nem éreztették velem és a tesómmal, hogy valamit nem jól csinálnánk, sőt minden lépésünk mellett ott voltak, támogattak, ahogy tudtak. Köszönöm anyu és apu. :)

2. Anyu és apu véleménye a legfontosabb
Hiába állok a saját lábamon, és van saját keresetem, hiába vagyok felnőtt, diplomás, még mindig kikérem anyu és apu véleményét, ha döntés előtt állok. Mindig beszélek velük, ha valami nem úgy sikerült.

3. A testvérek mindig ott lesznek egymásnak
Egy húgom van, akivel tudom mindent megbeszélhetek. Ő az, aki mindig ott lesz mellettem. Tudom, hogy nem volt mindig felhőtlen a kapcsolatunk, de amikor ő is Budapestre került, nem volt kérdés, hogy vele fogok lakni.

4. A család a legfontosabb
A barátok jönnek-mennek, de a család mindig ott lesz. Ha történne valamelyikükkel valami, azonnal rohannék oda, hogy segítsek.

5. Nehéz, de nem lehetetlen egy saját háztartás vezetése, munka és iskola mellett. Ez a három összeegyeztethető
Tavaly július óta teljes munkaidőben dolgozom, mellette egy félévig még suliba kellett járnom, majd pedig a szakdolgozatommal és az államvizsgával foglalkoztam. És még 2-3 naponta a főzésre is időt szakítottam. Nekem kell intézni a főzést, mosást, mosogatást. Nem mindig könnyű, és néha a falhoz vágtam volna valamit, de mindig van tiszta ruha, és tiszta tányér, amin az ebédet, vacsorát felszolgálhatom.

6. Az ételtől sosem veszem el a pénzt
A legfontosabb számomra a megfelelő mennyiségű és minőségű étel. Nem veszem el a pénzt az étel elől. Nem veszek meg valamit pusztán azért, mert olcsó. DE mindig odafigyelek, hogy hasonló minőségű, ételek közül melyik éri meg a leginkább. Nem mindig az ár mutatja a minőséget. Érdemes megnézni a fajlagos árat. Illetve nem cserélem le a megszokott, bevált dolgokat. Ha valami nem válik be, nem veszem meg még egyszer. Ennyire egyszerű. Ésszel kell bemenni a boltba.

7. Az tennivalók megtervezése meghozza a gyümölcsét
Forrás

Gimis koromban még nem láttam előre a heteket, napokat. Néha volt egy-egy dolgozat, amit mindig időben tudtunk, általában egy héten nem volt több 2-3-nál, mindig készültem, ezzel soha volt gond. Főiskola első évében azonban jött a meglepetés, mivel nem voltak házik, vagy heti dolgozatok, így a tanulás is más értelmet nyert. Akkor kapkodva tanultam a zh-kra az előző héten. Aztán idővel megtanultam, hogy a nehezebb, tanulósabb tantárgyakat érdemes hétvégén is elővenni, a heti anyagokat szépen átolvasni, így a vizsga, vagy zh előtt már nem  kell annyit izzadni. Ha félév alatt nem tanultam rendszeresen, mivel nem mindent lehet, akkor a zh hét előtti szünet elején felírtam melyik tárgyból mikor lesz, mennyi az anyag, így hány napom van, és tételesen felírtam melyik anyagrészt melyik nap, és a napnak mely szakában kellene megtanulnom, átnéznem. A kis papírt pedig kiraktam az asztalomra, ahol mindig szem előtt volt, így pipálni is tudtam, ha valamivel kész voltam. És bevált :)
Később már a házimunkát is meg lehet így tervezni. Érdemes egy hétre nagyjából előre megtervezni, hogy mit akarok főzni, és mikor. Így addigra minden hozzávaló meglesz, és nem kell rohangálni.

8. A munkahelyi gondokat nem szabad hazavinni
Ha a munkahelyen felhúz valaki, akár a főnök, akár a munka, vagy egy munkatárs, nem viszem haza. A munkahelyen próbálom megoldani a konfliktust, beszélni kell róla, ha valami baj van, mert különben megmérgezi az egész napodat. Ha nap végén történik valami, akkor is van időm lenyugodni. Ezért olvasok a villamoson. Mire hazaérek elengedem a lufit. Igen, másnap lehet még bennem van a tüske, de otthon megpróbálok, nem agyalni rajta.

9. Az olvasás kikapcsol, tanít
Mindig szerettem olvasni. Akik ismernek tudják, hogy a könyvek a legjobb barátaim. Sokszor nincs is másra szükségem egy nehéz nap után, minthogy olvassak. Nagyon kikapcsol. Pláne, ha izgalmas, vagy érdekes témákról szól a könyv. Sok könyvben megtalálom önmagam. Sok könyvből tanulok. Sok könyv felnyitja a szemem bizonyos dolgokkal kapcsolatban, amik foglalkoztatnak. Mindennap kell, hogy olvassak. Elalvás előtt mindig szakítok időt rá.

10. Odafigyelni magamra igazán fontos
Odafigyelés alatt azt értem, hogy ha jelez a testem, hogy valami nem jó, akkor komolyan kell venni. Ha valamilyen étel, vagy ital rendszeresen bántja a gyomrom, akkor kiiktatom, nem érdekel, mennyire szeretem. Ha több ilyen is lenne, akkor elmennék dokihoz, mondjon valami okosat.
A bőröm is jelez, nem engedem, hogy kiszáradjon. Régebben nem érdekelt, mit kenek magamra, de ez megváltozott. A bőröm érzékeny, télen nagyon száraz. Mostanra találtam meg, mit kell rákenni, hogy sokáig szép maradjon.

11. Csinosan öltözöm, jobban érzem magam
És mindig azt veszem fel, amihez éppen kedvem van. Nagyon szoknyás lettem az elmúlt években, amit sosem gondoltam volna. Van belőle jó pár, és ezekben érzem jól magam a legjobban.


Én ezekre ébredtem rá a 25 évem alatt. :)



5 megjegyzés:

  1. szupi poszt volt!! :) abszolút egyetértek veled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Örülök, hogy tetszett, és hogy egyetértünk :)

      Törlés
  2. Teljesen egyetértek Veled én is! Boldog szülinapot így utólag is,és Áldott ünnepeket Neked és családodnak! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó gondolatok :) főleg a családos részek! Nekem néha nehezen megy hogy ne vigyem haza a munkahelyi stresszt, és a feladatok beosztása sem egyszerű az életben, de azért szerintem idővel az ember beletanul. Boldog új évet neked!

    VálaszTörlés
  4. És természetesen utólag is boldog szülinapot :)

    VálaszTörlés