2013. január 13., vasárnap

Tudatosabb életmód: Étkezés

Egy ideje viszonylag tudatosan étkezem, de valamelyik este kicsit átlendültem a ló túl oldalára és rosszul is lettem az éjjel.Biztos, hogy attól volt, hogy kicsit többet ettem a megszokottnál. Valljuk be nem kellemes dolog éjjel a wc kagyló felett tölteni hosszú perceket mindössze azért, mert nem tudtam megállni a chipset mondjuk.

Elhatároztam, hogy figyelni fogok arra, hogy mit eszek, nem is igazán a kalóriákra vagyok kíváncsi, mert akkor eszek, amikor éhes vagyok, és akkor sem eszek meg egy negyed lovat. Szóval a mennyiségekkel mostanában nem voltam ellenséges, inkább a minőségen szeretnék javítani.

Hiszem, hogy az étkezésünk meghatároz minket. Egészségesebb szeretnék lenni, bár nincs okom különösebb panaszra. Nem is akarok tulajdonképpen diétázni, annak nem érzem szükségét, hanem ahogy említettem tudatosabban oda akarok arra figyelni, hogy mit eszek és mikor eszem.

Egy ideje úgy étkezem, hogy reggel 10 és este 10 között. Tudom, hogy az okosok azt mondják, hogy 6 után ne együnk, de valljuk be nem sokan tudjuk ezt betartani. A másik oldal meg azt mondja, hogy pár órával lefekvés előtt már ne vegyünk magunkhoz étket. Azért azt halkan megjegyzem, hogy például éhesen sem tudok aludni, ilyenkor ezért egy kis keksz lecsúszhat.

Ahogy eddig étkeztem: reggel egy kávé, aztán valamikor dél körül ebéd, nem túl nagy adag. Ha délután megéhezek, akkor csoki vagy keksz, vagy alma, aztán 6 körül vacsora, majd a tévénél egy kis nasi, ami lehet gyümölcs vagy keksz vagy chips.
Ha benn kell lennem a suliban egész nap, akkor 2-3 szendvicset eszek meg, amikor hazaérek akkor ebédelek, persze ha délután kell mennem, akkor ebéd és vacsiig semmi.

Na ezeken szeretnék kicsit változtatni. A reggeli kávé vagy tea mindenképpen marad, nem tudok és nem is akarok ezen változtatni, hisz semmi mást nem eszek reggel. Tudom, hogy fontos, DE én kifejezetten rosszul szoktam lenni, ha valami miatt közvetlenül ébredés után kell ennem. Minimum egy óra ébrenlét után tudok rendesen enni, de akkor sem sokat.
Az ebéd mennyiségén egyelőre nem változtatok, csak a milyenségén. Megpróbálok többször saját főzésű kosztot enni. A gyorsétterem eddig sem volt jellemző, attól is rosszul vagyok, de a gyorsan elkészíthető fagyasztott kaják be-becsúsznak. Nincs ezekkel sem baj, de ha egyszer a boltban kaphatok salátát és szép gombát, akkor inkább azt enném a fagyasztott hús és krumpli helyett. A salátára meg magam is elkészíthetem az öntetet. Vacsorára marad a 2 zsemle, bár inkább 1,5 lenne az ideális, de a fél zsemlét, amit nem eszek meg biztos később enném meg, nem vagyok benne biztos, hogy megmaradna másnapra.


Mostantól mindennap szeretnék valamilyen gyümölcsöt enni. Van otthon alma például, de nagyon szeretem a citrusféléket és a banánt is így télen. Nyáron pedig bármit, ami megterem a kertünkben.
És amit csökkenteni szeretnék, az a napközbeni és esti nasi. Felírok mindent, hogy mennyit ettem, hogy tisztában legyek, hogy mennyit nasizom, abban mi van és mit kellene kevesebbet.
Remélem, ezek segíteni fognak.

Azért emlékezzünk arra, hogy most nem elsődleges célom a fogyás. Az elsődleges cél az egészségesebb élet. A fogyás, ami meg ezzel jár az plusz pont, de nem igazán arra van szükségem most.

Képek forrása: weheartit.com

8 megjegyzés:

  1. Én is így vagyok, bár nálam általában hét közben nincs nasi, hétvégén annál inkább :S :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem önmagában a nasizással nincs baj, ha kordában van tartva, tehát mondjuk nem 5 perc alatt megy le egy tábla csoki vagy egy zacskó chips. Meg szerintem a fő probléma az, hogy esetleg észre sem veszem, hogy már megint mennyit nasiztam, csak akkor ha a pocimnak nem tetszik. Most elkezdtem írogatni, hogy miből mennyit, meg úgy nagyjából mikor. Remélem így több zöldség és több gyümölcs fog a listára kerülni a chips és csoki mellé (nem merem azt mondani, hogy helyett, hisz ha csoki kell, akkor csoki kell, csak ezentúl nem fél tábla, hanem csak egy sor).

      Törlés
    2. Én szerencsére azokból sem tudok fél táblát enni :]
      Amúgy sosem voltam olyan rosszullétig zabálós, mostanában meg tényleg csak annyit eszek, amennyit muszáj, de múltkor a mekibe betoltam egy burgert egy fánkot meg egy fél adag krumplit, de már ott tele voltam nagyon, de anya meg rakott krumplit csinált, aminek soha nem tudok ellenállni, ezért fél tányérral abból is ettem, de hallod, annyira rosszul voltam, fájt a hasam, minden bajom volt, még el is aludtam este fél9 körül, úgyhogy most vagy 5 évig megint nem lesz ilyen.. :D

      Törlés
    3. Uh, én meg tudok enni egy fél táblát :D
      Én sem zabálok rosszullétig, de mint Te is írtad előfordul, hogy nem tudunk nemet mondani. Bár én a mekis kajától amúgy is rosszul vagyok, biztos attól, amiben sütik, meg ki tudja mi van benne :\
      A rakottkrumpli meg isteni étel, megkívántam :D

      Törlés
  2. En is hasonloan etkeztem mind te. Sajnos valtoztatnom kellet egeszseg ugyi gondok miat. Most igyekszem napi 5alkalommal enni keveset, minnel tobb zoldseget es gyumolcsot. Nem konnyu mind ezt betartani, de igyekszem!

    VálaszTörlés
  3. En is hasonloan etkeztem mind te. Sajnos valtoztatnom kellet egeszseg ugyi gondok miat. Most igyekszem napi 5alkalommal enni keveset, minnel tobb zoldseget es gyumolcsot. Nem konnyu mind ezt betartani, de igyekszem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A zöldség meg gyümölcs jó, ha az ember szereti őket, én nagyon :D
      nekem is többször kéne ennem. Kb 3-szor eszem, akkor sem sokat, nincs baj ezzel, csak jobban odafigyelek mostantól, hogy mi az, amit eszek. Hiszem, hogy a minőség is nagyon számít az egészségünkhöz.

      Törlés
    2. Ezek annyira jó tervek! Nekem is kéne valami hasonlót bevezetni + mozgás. Néha nagyon el tud velem szaladni a ló és habzsolok, főleg este, ami persze nem jó. Napközben meg alig eszem. Ezen kellene változtatni. Valamikor jól megy, néha meg olyan nehéznek érzem. A gyümölcsöket szerencsére szeretem, így nasiként lehet h őket kéne beépítenem és heti párszor mozogni. De ebben a szar téli időben ez tényleg nem egyszerű :( alig várom a tavaszt.. áááá

      Törlés